فرماندار گناباد گفت: سالانه معادل هزار میلیارد ریال از شیر تولیدی در این شهرستان، به علت کمبود صنایع فراوری و بسته‌بندی روزانه بیش از ۱۰۰ تن شیر تولید شده به‌صورت خام به دیگر استان‌ها فروخته می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۰۹۲۵
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، رضا نصیری در حاشیه بازدید رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع شیر ایران از واحد تولیدی صنایع شیر پگاه گناباد، اظهار کرد: از مجموع ۲۰۰ تن شیری که روزانه در این شهرستان تولید می‌شود، حدود ۷۰ تن در گناباد مصرف شده و بیش از ۱۰۰ تن دیگر به دیگر نقاط کشور و به‌خصوص استان گلستان ارسال می‌شود.

 وی ادامه داد: ارزش شیر تولیدی که سالانه از گناباد به‌صورت خام به دیگر نقاط کشور ارسال می‌شود، هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

 فرماندار گناباد با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان از جمله وجود فرودگاه و فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری آن با مرز افغانستان خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه توسعه صنایع فراوری و بسته‌بندی شیر و لبنیات، از جمله تولید پودر شیر و شیرخشک در گناباد امری الزامی است.

 سیاوش نیازی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در این بازدید بیان کرد: باید با ایجاد هلدینگ اقتصادی و توجه به بازاریابی، توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی تابعه این شرکت افزایش یابد.

 وی با اشاره به مدت‌زمان ۵۰ روزه پرداخت هزینه‌ها به دامداران بابت شیر تحویلی به این شرکت، اعلام کرد: باید با پرداخت تسهیلات بانکی به این واحدها و تأمین منابع مالی موردنیاز، مدت‌زمان پرداخت بهای شیر تحویلی به دامداران کاهش یابد و هر چه این مدت کمتر شود، بهتر می‌توان در سایر صنایع وابسته سرمایه‌گذاری کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار